Bara om

Om en sekund, om kanske ett år, tiden rinner iväg ganska fort
Men jag har hört att det bästa är att vänta
Fast om du vore här skulle jag lägga mitt huvud i ditt knä och hålla dina händer i mina
Jag skulle berätta allt som hänt idag, igår och vad som kommer hända i morgon. Sen skulle jag gråta ut och du skulle lyssna på allt jag hade att säga även om du inte känner igen känslorna eller smärtan som rinner ut.

Bara om jag fick se dig i ögonen och hålla dina händer i mina skulle allting känns okej, för du skulle stå vid min sida och bära mig när jag inte själv.
Jag har hört dina viskningar och undrar om det är sant
men jag lägger locket på för jag vill bara se det du kan visa.
Bara om du visar mig vägen vill jag följa med, för utan dig finns det ingen mening med att gå dit.

Tänk om du kunde berätta vad som kommer härnäst, skulle du berätta om morgon dagens ljus eller om regnet som faller.
Bara om du säger vill jag lyssna och bara du säger det så är det sant för jag vill inte tro något annat.
Men bara om du lyssnar och tar mig vid din sida
bara om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0